keskiviikko 2. lokakuuta 2019

Miten Nenäpäivä ja villasukat liittyvät yhteen?

Olen ollut aina kaikkien hyväntekeväisyyskonserttien ystävä ja taannoin 90-luvulla aina nauhottelin niitä lähetyksiä, jotta voisin katsoa lemppariartistien keikat myös myöhemmin :D Vuoteen mahtuu yhtä ja toista konserttia ja syksyllä se vasta onkin kaikkien konserttien aikaa. Ensin on Elämä Lapselle -konsertti ja sen jälkeen marraskuussa Nenäpäivä. Nenäpäivänä autetaan maailman lapsia ja sen varoin  tuetaan mm. lasten koulutusta,  terveyttä, turvaa ja ravinnon saantia. Nenäpäivässä ovat mukana Unicef, SPR, Kirkon Ulkomaanapu, Pelastakaa lapset, Plan, Fida ja vaikka mitä vielä. Tässä siis pieni kertaus Nenäpäivästä.

Mutta sitten siihen asiaan. Aikaisempina vuosia ei ole ollut tällaista kivaa juttua Nenäpäivän yhteydessä, ja kerron, että miten villasukat ja Nenäpäivä liittyvät yhteen. Olen niin fiiliksissäni tästä, sillä olen myös tänä vuonna palauttanut itselleni sukkaneuloosin. :D Heti kun kuulin tästä, niin olin jo melkein suunnitellut sukat. Nenäpäivä siis haastaa kaikki neulojat ja muut villasukkatalkoisiin. Osallistua voit kun neulot villasukat tai vaikka kahdet tai kolmet. Valmiit sukat myydään ja myyntivoitto lahjoitetaan Nenäpäivän kautta maailman lapsille. Aikamoinen ihana idea? Olin ihan heti mukana tässä! Sattuipa vielä niin sopivasti, että olin jotenkin in-between-neuletyöt eli yksi työ loppunut ja miettimässä että mitä tekisin seuraavaksi. Tuli niin tilauksesta tämä ja samantien aloin sitten suunnitella sukkia. Tässä ei muuten tarvitse itse suunnitella sukkia vaan jos tykkäät neuloa mallista niin suuntaapa www.paritonrasa.fi ja sieltä löydät Reetan suunnittelemat Nenäpäivän sukat. Reeta on muuten suunnitellut aika ihanat sukat <3 Niissä on niin mun lempparivärejä! Jos olisin kirjoneuleen mestari, niin neuloisin ehdottomasti ne! 

Itse siis olen siis jo tehnyt yhdet sukat, koska olin niin fiiliksissäni asiasta. Niiden neulomisen lomassa päätin sitten neuloa samanlaisia mutta eri koossa eli teen sellaiset settisukat joista löytyvät ainakin sukat aikuiselle, vauvalle ja lapselle. Ihan vielä en niitä jaa täällä, sillä nenäpäivään on vielä aikaa ja en ole vielä viimeistellyt niitä. Mutta voin pikkasen paljastaa, että omissa sukissanikin on ripaus punaista ja palmikkoa. En ole vielä varma, että missä kanavassa myisin niitä ja laitanko valmiin hinnan vai annan ostajan päättää. Nämä nyt ovat pikkuasioita, mutta siltikin niin tärkeitä. 

Vielä kertaus siis miten voit osallistua tähän haasteeseen. Neulo sukat, joko Reetan ohjeella tai keksi oma. Jaa ne sosiaalisessa mediassa käyttämällä hashtagea #nenapäivä #nenasukka. Myy ne ja lahjoita tuotto Nenäpäivälle! 

Tulen itse myös esittelemään nämä omat tuotokseni täällä blogin puolella ennen Nenäpäivää. Eli ei muuta kuin puikot heilumaan ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti