sunnuntai 20. kesäkuuta 2021

Violetit palmikkosukat

Alkuvuodesta olin innoissani sukkalotosta, jossa nostetaan yksi arpa ja neulotaan se, mikä arpalapussa on. Jossain vaiheessa tämä innostus sitten laantui, vai tuliko vain muita kiireitä, mutta en ole nyt hetkeen neulonut sukkalottosukkia. Minulla oli yhdessä lapussa nämä violetit sukat, tai oikeastaan pari toiselle. Toinen sukka odotteli toista, ja vielä sukkalottoarvan myötäkin meni aika kauan ennen kuin sain valmiiksi. 


Aloitin tämän sukan vissiin jo viime vuonna ja ohjekin piti kirjoittaa siitä. Oikeastaan näiden sukkien edistymättömyyteen taisi olla, etten enää löytänyt omia muistiinpanoja. Halusin kuitenkin saada parin valmiiksi ja edetä sukkalotossa, joten eipä auttanut kuin kirjoittaa kuvio uudelleen. Piirsin kuvion toisen sukan perusteella uudelleen ja voin melkein vannoa, että sukat ovat samanlaiset. Sukat ovat neulottu Nalle -langasta ja puikot olivat kolmosen puikot. En ole suuri Nalle-langan ystävä, mutta alan jo pikkuisen tottua siihen. Nalle -langasta tulee kuitenkin ohuemmat sukat kuin esimerkiksi seiskaveikasta. Ja välillä on tilanteita, jolloin ohuemmat sukat ovat kivemmat. 


 

Näiden sukkien jälkeen sukkalotosta tuli sellainen arpa, jonka olemassaoloa en tiennyt enkä tiedä vieläkään :D Olin nimittäin kirjoittanut, että keltaiset sukat loppuun tai jotain vastaavaa. Eikä minulla ollut mitään keltaisia sukkia kesken, joten olin sitten ehkäpä purkanut jo tai ovat mystisesti jossain piilossa. Nostin sitten uuden arvan ja sieltä tuli Niina Laitisen malli ja siinä vaiheessa ollaan nyt. Malli on suhteellisen työläs, sillä ohjetta on seurattava tarkasti, mutta olen päättänyt, että 5 kerrosta per päivä, niin sukka tulee valmiiksi! Tosin tämä ei ole kyllä toteutunut ihan joka päivä ;)

Neulotko sinä Novitan Nalle -langalla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti