keskiviikko 23. helmikuuta 2022

Neulekirja: Villasukkien valtakunta

Tätä neulekirjaa odotin, koska Niina Laitinen on mun suosikkineulesuunnittelija. Tykkään Niinan malleista ja niitä on kiva neuloa. Ne ovat lisäksi näyttäviä, helppoja ja sieltä löytyy jokaiseen makuun sopivasti. Vähän tietenkin yllätyin, että joko taas Niinalta tuli kirja, kun enhän mä siitä edellisestäkään ehtinyt vielä neuloa. :D Onneksi neulekirjat eivät sinänsä vanhene, ja niistä voi neuloa koska tahansa. Mutta tästä kirjasta tykkään kyllä tosi paljon ja uskon, että tulee neulottua useampia. Siitä edellisestä jäi ehkä puuttumaan jotain, kun en vielä saanut siitä mitään puikoille. 

Kirja saatu arvostelukappaleena Otavan kirjoilta.
 

Mun suosikit:

** Afrodite

** Shanghain valot

** Reykjavik

Kirjassa on sekä kirjoneulemalleja että muitakin malleja. Enemmistö taitaa kuitenkin olla kirjoneuletta, mutta nuo mun suosikit ovat muuta kuin kirjoneuletta. Mallit ovat helposti saatavilla oleville langoille kuten esimerkiksi Novitan langoille Tämä ainakin helpotti mun aloittamista kirjasta, koska pystyin aloittamaan heti, kun kävi vain oman lankavaraston kautta. Jos Niinan malleista tykkää, niin Novitalla ja Niinalla on sellainen sukkaboksikin tilattavissa, jossa on siis langat, ohje ja jotain pientä lisäksi. Saattaa olla loppuunmyyty, mutta Novitan sivuja kantsii kurkkia, josko niitä tulee lisää. Mietin kyllä itsekin, olisinko tilannut sen, mutta en ainakaan vielä ole. Mutta kirjasta vielä. Kirjassa on minusta sellaisia Niinalle tyypillisiä malleja, eli jos tykkää Niinan malleista, niin tykkää varmasti kirjastakin. Olen jo aloittanut yhtä mallia ja katsotaan, josko saisin sen piakkoin esiteltyä myös täälläkin. 

Oletko sinä tutustunut Villasukkien valtakuntaan? Tai sukkaboksiin?


2 kommenttia:

  1. Minulla on Niinan kolme edellistä kirjaa (paitsi se Lempivillasukkani vai mikä sen nimi oli) - enkä ole ehtinyt yhdestäkään tekemään vielä mitään! Siksi ajattelin, että jättäisin tämän kirjan väliin mutta nyt kun luin arvosteluasi niin jäin miettimään, että pitäisiköhän sittenkin tämäkin hankkia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Selaa vaikka ensin kaupassa ja päätä sitten? :) Mulla ei muuten ole sitä ihan ekaa ja tuntuu että lainailen sitä vähän väliä kirjastosta :D Mutta onneksi tosiaan nämä neulekirjat eivät vanhene. Täytyiskin taas edistää tätä Reykjavik mallia.

      Poista