perjantai 14. helmikuuta 2020

Puikkoperjantai: keskeneräisiä käsitöitä ja tämän hetken fiiliksiä

Oikein mukavaa ystävänpäivää! <3 Vuorossa on tänään helmikuun toka keskeneräisten töiden katsaus, ja vähän fiiliksiä tästä viikosta! Tämä viikko on ollut jämälankoja, ideoita, sukkia, ja lankapaketteja! Tällä viikolla sain idean, että osallistun hukkapätkäkaliin :D En ole aiemmin osallistunut mihinkään yhteisneulontoihin, mutta tämä tuli jotenkin juuri sopivaan aikaan, kun olin muutenkin järkkäämässä jämälankoja. Eräästä jämälankaprojektista tai niiden säilytyksestä muuten luvassa piakkoin juttua! Tässä yhteisneulonnassa on siis tarkoitus neuloa jämälangoista jotain. Koska olin järkkäämässä sellaisia ihan miniminilankakeriä, niin niistä on tarkoitus neuloa villasukat. En osaa neuloa jämälangoista oikeastaan mitään muuta kuin villasukat. Yleensä olen neulonut vauvan sukkia, mutta nyt ajattelin, että neulon ihan aikuisten villasukat. Syynä oikeastaan ihan se, että niihin kuluu enemmän lankaa. Voi olla, että jos lankaa jää, niin neulon pikkusukkiakin. Näin muuten aika hienon neulotun hameen jämälangoista, ja sellainen olisi kyllä aika mahtava tehdä. Ehkä vielä jonain päivänä <3


Tällä hetkellä on myös toinenkin sukkapari kesken ja villapaita. Olen nyt taas neulonut aika pitkälti sukkia. Ja ideoita on myös tullut vain villasukkiin. Ehkä siksi neulon innokkaasti, jotta pystyn aloittamaan uudet ideat :D Nimittäin en tykkää, että on kovin moni sukkapari kesken, ja toiseksi, minulla ei edes ole kovin paljon sukkapuikkoja eli on melkeinpä pakko saada valmiiksi jotain, jotta voi aloittaa uutta :D Edelleen kaipaan kyllä pidempikestoisia töitä, mutta olenpa ainakin saanut villapaitaakin edistettyä. 

Tällä viikolla tuli erään laulajan kuolemasta vuosi, ja siihen liittyen eräs mielessä ollut villasukkaprojekti on edennyt hieman. En tiedä, mistä sain sen päähäni, mutta jollain tasolla haluaisin kunnioittaa tätä laulajaa ja bändiä. Bändi on minulle ollut kuitenkin rakas (hassua muuten sanoa näin!) mutta ne biisit ovat vain olleet osa minua ja keikoillakin on tullut käytyä! Näistä syistä olen halunnut omistaa jotain hänelle ja bändille! Ja ehkä myös hieman haluan opetella kirjoneuletta edelleen ;)



Tällä viikolla sain myös tulostettua JonSukkaohjeita. Ei, en ole vielä hurahtanut niihin, mutta koska niin moni ehdotti minulle ensimmäiseksi kirjoneuletyöksi niitä, niin on ehkä pakko edes kokeilla. Voi olla, että se jää kokeiluksi, voi olla että innostun lisää, tai jotain siltä väliltä; sitä ei voi tietää ellei kokeile ja yritä! Tästä projektista lisää mahdollisesti myöhemmin. Ja muuten edellä mainittu ohjenuora pätee aika monessakin asiassa elämässä; kokeile ja yritä! 

Näissä tunnelmissa viikonlopun viettoon; mikä on sinun mieleenpainuvin kokemus menneeltä viikolta?

Ja ennen kaikkea Hyvää ystävänpäivää ystävät! <3 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti